2010年10月10日日曜日

犬と山野草とお酒



動物好きの義兄が急逝しました。
どらみとの縁をくれた義兄。
仲良しのお隣のTさんに姪であるうちの娘達のために
『パグの仔犬をあげてほしい!』と懇願してくれました。
その事を思い出すたびに胸が熱くなります。
犬と山野草とお酒を愛する心やさしい人でした。
ある日、町の雑貨屋さんに張り紙がしてありました。
家業が忙しく世話が出来ないので
犬(ブルテリア)をもらってほしいと
義兄はすぐに飼い主さんに連絡をとり
自分の手で育てることにしました。
それはそれは大事に育てました。
やさしいばかりではなく決断力のある男でした。
いまはその犬もなくなり
柴犬のさくらちゃんがコンパニオンアニマル。
さくらちゃんお通夜の時、何かを感じたのだと思う。
好物をもらっても、少しも食べていなかった。
愛してくれた飼い主がいないことにさくらちゃん気付いているんだよね。
お兄さんあなたの男らしいやさしさはみんなの心に芽生えて生き続けていきます。
だからいつまでも見守っていて下さい。

2 件のコメント:

Sal さんのコメント...

I am so sorry for your loss.

I understand how much your brother-in-law meant to you. He was the one who brought your angel, Dorami, to your family. He was a loving uncle to your children. He was your husband's big brother and a good relative to you.

His death was so sudden. But he didn't suffer; for that we can be thankful. He is with Dorami now, watching over you. Your guardian angels are increasing. 感謝。

chandora さんのコメント...

Thank you very much for such nice words for my brother-in-low.
I feel you are indeed a nice friend who I can be proud to tell him again about.
Sal,ありがとう、感謝しています。